13. Salvador vibesss

20 maart 2023 - Salvador, Brazilië

Even wat wist-je-dat cijfertjes om deze blog te beginnen: wist je dat ik exact 4 maand geleden in Brazil aangekomen en ook over exact 5 weken of 35 dagen alweer vertrek?

Maar dus, de afgelopen 2 weken is het hier wel een goeie tropische vibe geweest, mede mogelijk gemaakt door mijn nieuwe traditie: zondag stranddag. Hierbij was het plan om ook elke week een nieuw strand te ontdekken cuz heel veel mooie, leuke strandjes in de buurt!

Natuurlijk heb ik ook nog stage en schooltaken en kan ik dus niet elke dag op het strand hangen (helaas xd). Mijn project is eindelijk fatsoenlijk opgestart en er zijn nu vooral veel sportactiviteiten. Wel leuk want zo kan ik nieuwe sporten uitproberen, maar ook vermoeiend en pijnlijk want heb soms spierpijn voor dagenlang lol. Maar ik heb dus al jiu jitsu geprobeerd - is een soort van judo - was wel tof, maar niet mijn favo sport. Dan heb ik ook capoeira al gedaan - is een soort van slavengevechtsdans die is ontstaan uit de slaventijd (je weet wel, die miljoenen slaven die van Afrika zijn overgebracht naar Brazil en ander landen enkele honderden jaren geleden), waarbij de slaven die vecht-dans toen hebben uitgevonden om zo de onderdrukker te misleiden en ook hun cultuur toch nog te kunnen uiten. Dat is tot nu toe mijn favoriet, en dat gaat gepaard met acrobatische bewegingen. Zo heb ik na 10 jaar of langer nog eens wiel gedaan xd Bijna een voet gebroken maar ging wel ok voor de rest xdd Bij capoeira worden er ook instrumenten bespeeld dus buiten sportief doen heb ik voor de eerste keer in mijn leven eens een muzikant gespeeld en iedereen was impressed dat ik het al zo goed kon voor de eerste keer. De genen van de paps zijn toch voor iets goeds dan 😉 (grapje heee vader) xoxoxo

Ten slotte heb ik ook nog futevôlei uitgeprobeerd. Dat is dus eigenlijk het omgekeerde van volleybal, ge moogt alles gebruiken behalve armen en handen. Dat wordt in de ochtend op het strand met een personal trainer gespeeld waarbij er eerst wat oefeningen worden gedaan zoals lopen en springen en dan tegen een bal sjotten. Hier was ook de opdracht van tegen een bal te koppen en heb ik een halve hersenschudding opgelopen want natuurlijk kan ik niet controleren waar die bal komt ookal zeggen ze me duizend keer met je voorhoofd. Net hetzelfde met mijn voeten of benen, ik weet waar de bal zou moeten komen maar ja de praktijk is iets anders xd Maar dus ja bijna hersenschudding omdat ik enkele ballen recht op mijn kop heb gekregen want ik sluit mijn ogen terwijl ik kop, maar je moet er eigenlijk naar kijken om het op je voorhoofd te laten komen. Maaaarrrr als ik er naar keek, greep ik de bal op het laatste nippertje met mijn handen want ik heb dus absoluut niet de neiging om te koppen tegen een bal cuz doet pijn. En ook lopen in de volle zon op een strand ookal is het nog maar ochtend is ook echt loco. Dus ben daarna wat gaan afkoelen in de zee nog hehe

Buiten sportief worden ben ik ook begonnen met Engelse les geven. Is heeel leuk maar ook heel vermoeiend want de kinderen zijn immens energetisch altijd. Maar meestal zijn de kindjes wel echt schatjes dus vind ze wel heel leuk.

Ten slotte is er op vrijdagavond ook nog cineclub met de kids waar ik me mee bezig hou, dan kijken de dus gewoon samen een film met hun.

Zo dat is ongeveer mijn leven momenteel, nog 1 super de luxe tof verhaal wel 🙃 In mijn nieuw gastgezin wordt er voornamelijk vlees en rijst gegeten. Ik ben niet zo de vleeseter en na Igatu was ik eigenlijk klaar om halve vegetariër te worden, kan enkel een lekker kippetje niet missen. Maar dus hier moet ik vaak rood vlees eten wat ik echt niet zo lekker vind want is heel taai, maar ik eet gewoon altijd een klein stukje om niet onrespectvol te lijken. Maar toen op een moment dacht ik dat het weer hetzelfde rood vlees was, dus ik neem een stukje en eet enkele hapjes. Toen zei mijn gastpapa plots dat het leguaan was. Een fucking leguaan heb ik gegeten dus zonder dat ik het wist. Ik wou het daarna gewoon uitkotsen maar heb vriendelijk gelachen, rijst opgegeten en nog heel kleine stukjes van de leguaan gegeten want bah, echt niet mijn ding gewoon. Dus nu ben ik altijd bang als er weer eens vlees dat niet kip geserveerd wordt 🙈

Dat was het dan weer voor nu, tchau tchau!!

Xoxo

1. Maria:
    20 maart 2023
    Eline, weer leuk wat van je belevenissen te kunnen lezen. En je foto’s te delen…
    Geniet nog van van je ervaringen ginder!🦎
  2. Eline In Brazil:
    Dankjewel! 😁
  3. Gina:
    Eline,
    Wat fijn te horen dat je een leuke tijd hebt.
    Geniet ervan want de tijd gaat snel.
    Stuur je ons die laatste weken , nog wat extra leuke foto’s. ? Heb je het recept van leguaan???😉
  4. Eline In Brazil:
    25 maart 2023
    Ik zal zeker nog veel leuke fototjes maken de laatste weken hehe 🤩 & gewoon in de airfryer met een rode ajuin dabei.. 🙃🙈
  5. Mama:
    20 maart 2023
    Zo te zien op de foto is er gelukkig ook wel goed gebak 🎂😋 Als je terug thuis zijt krijg je kip en heel veel groentjes. Of een Belgische friet 🤔
  6. Eline In Brazil:
    Een lekkere, vettige friet met boulet bij Vera 😝😝
  7. Elise:
    20 maart 2023
    Je geniet met volle teugen, dat is duidelijk 😀 profiteer er nog maar volop van in de volgende 5 weken! Veel toffe activiteiten doe je daar. En genieten op de stranden ☀️🏝🏖 Zalig! Stop het zonnetje maar in je koffer want hier is het fris, buien, veel wind...... nog helemaal geen lentegevoel. Veel groetjes 😘
  8. Eline In Brazil:
    25 maart 2023
    Hier is het de laatste tijd ook veel regen nochtans maar zal proberen de zon mee te pakken 🤪
  9. Sonja:
    22 maart 2023
    Heerlijk Eline.. Geniet jij nog maar wat verder.. Je doet dat zo goed allemaal. Je bent een topper ! Altijd leuk om ook de foto's te zien. Hier nog koud.. Dus dubbel genieten vd zon daar. ( Hier zoon net terug van Rwanda) Alé nog veel plezier...dèdè..🤗
  10. Eline In Brazil:
    Hehe dankjewel!! ☺️
  11. Jurgen:
    23 maart 2023
    Geniet er nog van Eline!!!
    Was de leguaan goed doorbakken? 😜🤣
  12. Eline In Brazil:
    25 maart 2023
    Ja dat wel, lekker taai 🙃🙃