9. Vacaaayyyyy mode on

12 januari 2023 - Itacaré, Brazilië

Ola olaaaa,

Vacation mode is on dus vandaar dat de blog ook wat vertraging heeft, maar door die vacation modus kan ik deze blog wel schrijven terwijl ik in het zwembad aant chillen ben hehe ✌🏼(2 uur later zijn mijn tenen nog steeds gerimpeld…)

Maar dus, na onze avonturen in Salvador zijn we doorgetrokken naar Itacaré - een prachtig, klein surf/vissersdorpje. Na een bustocht van 6 uur zonder eten zijn we bij aankomst direct gaan eten ofcourse en amaaaaiii wat een geluk hadden wij om zooo’n goed restaurant gekozen te hebben. We kozen een gerecht om te delen, namelijk een opengesneden ananas met currysaus en scampi’s erin en rijst erbij. Heeeeerlijk! Beste maaltijd van heel de reis!

Het paradijs Itacaré: eeenorm veel kleine, gezellige strandjes die we zijn gaan verkennen opt gemakske natuurlijk. Echt praaaachtig. Ook een strandje verkend waarbij de tafeltjes deels in het water stonden, maar wel echt zalig om zo aan tafel te zitten en te verkoelen tegelijk xdd

Vervolgens hebben we ook nog een uitstap gemaakt met de boot naar een waterval waarbij we door mangroves zijn gevaren. Zeeer cool en mooi die bossen. Voor de niet-kenners, dat zijn dus bossen die eigenlijk in het water staan maar heel belangrijk zijn tijdens stormen om water enzo tegen te houden waardoor het achtergelegen dorpje minder overstroomd wordt. Mangroves zijn dus natuurlijke dijken eigenlijk. Helaas is de gezondheid van die bossen wel bedreigd door klimaatopwarming en ontbossing. Heb de invloed van plastiek op de wereld ook helaas met eigen ogen nog eens gezien want er hing zoveel plastiek in die mangroves 💔

Maar Itacaré was dus echt een paradijs, helaas was het verblijf wel wat minder paradijselijk. Het was geen toptop hostel cuz iedereen was Israëliër ofzo en niet zo sociaal en 1 douche voor bena 20 man was ook niet wooowie. Ma bon, we hebben er wel een gratis ontbijt aan overgehouden door eens te klagen over de airco die niet aanstond in de avond/nacht of over mieren aan Freya haar bed xdd

Nu dat verblijf was nog niks tegen het verblijf dat ging komen. Volgende stop: Ilhéus. We komen toe aan ons verblijf (een pousada voor de verandering, geen hostel) en we zagen vochtplekken op de muren, plakkerige kussens, wifi dat niet werkte, ramen die niet dichtgingen en ook echt extreem intrapbare ramen terwijl we op de eerste verdieping sliepen met meer als een meter plaats naast het raam aan de buitenkant om te wandelen en de poort van het huis dat gewoon openstond + extreem dunne kamerdeur. Dus echt brak en totaal niet veilig. Dus hebben we beslist om daar weg te gaan en iets anders te zoeken. Mijn portugees is wel echt next level geworden daardoor want hebt int portugees met die uitbater gebeld en gezegd wat het probleem was en dat ik niet ging betalen hiervoor ✌🏼

Gelukkig hadden we wel direct een ander hostel gevonden met superveel ‘luxe’ voor de eerste keer. Echt een heeeel grote badkamer dus daar toch even van genoten want die ‘luxe’ was ik toch al niet meer tegengekomen sinds ik België heb verlaten.

Maar buiten de luxe was Ilhéus echt een flop. Welke stad sluit zijn winkels nu het hele weekend?!?! We konden dus echt niet veel doen daar dus hebben we voornamelijk veel gerust, al zijn we wel een cacaoboerderij gaan bezoeken!! Tip van de dag: een cacaovrucht is echt niet lekker, enkel het afgewerkte product aka chocolade eten is mijn boodschap van algemeen nut voor jullie! Ons boerderij-bezoek werd ook beëindigd met een hele proeverij van al de soorten chocolade die zij hadden en yumyumyum it was hehehe.

Tot zover de avonturen van afgelopen week. Momenteel hebben we het vliegtuig genomen naar het Noordoosten van Brazil, namelijk Natal maar die avonturen moeten we dus nog deels beleven. Nog even geduld daarop.

Tchau tchau!

Xoxo

1. Gina:
    13 januari 2023
    Weer een heerlijk verhaal ! En die ananas mag je eens maken als je terug bent ! Lijkt me super lekker !
    Geniet ervan , want de dagen vliegen en voor je het weet ….
  2. Eline In Brazil:
    14 januari 2023
    Ik kan het proberen maar denk dat gij en Louis de betere koks zijn 😆
  3. Patrick:
    13 januari 2023
    👍👍👍je beleeft je reis van je leven als ik dit lees..... geweldig. Geniet er van. Op die manier is het voorbij eer je er erg in hebt. Ik mis echter een ding...de foto van die gerimpelde tenen. 🤣🤣😉
  4. Eline In Brazil:
    14 januari 2023
    Hahaha oeiii zal die snel posten dan 😆😆
  5. Elise:
    13 januari 2023
    Eline, wat een geweldig verhaal weer!👍👏 Je beleeft er de tijd van je leven, zoveel verschillende ervaringen met het land en de inwoners ervan. TOP!!! Kijk al met spanning uit naar het vervolg. Geniet nog van je laatste dagen vakantie voor je weer naar Igatu gaat. Ze gaan je weer graag zien terugkomen na 3 weken. 😉 Veel groetjes 😘
  6. Eline In Brazil:
    Dankjewellll & ben ook wel blij om terug naar Igatu te gaan hoor 😁