11. Dankbaar maar 💔

9 februari 2023 - Igatu, Brazilië

Oke update tijd, ondertussen veel gebeurd, want ik zit momenteel terug in Salvador in een nieuw project en nieuw gastgezin.

Maar dus, hoe zijn we hier beland. Welll, zoals al eerder verteld was het project niet op en top en wou ik dus wel veranderen. De UCLL had een nieuw project in Salvador, een vrouwen empowerment project die ook activiteiten met kindjes hadden en ik die engelse les kon geven aan hun. Het was helemaal op mijn lijf geschreven en zowat alles was geregeld vorige week om er deze week te beginnen. Maarja natuuuuurlijk zou dat natuurlijk te mooi geweest zijn om waar te zijn. Plots kreeg ik bericht van mijn trajectbegeleider dat die regio in Salvador zowat overgenomen was door een drugsbende en dat buitenstaanders gecontroleerd werden bij het binnengaan van de regio, ook ubers enzo. Het is zo erg dat het project dat al 40(!!) jaar bestaat niet open durft te gaan, dus zij sluiten voor onbepaalde duur. De buurt is dus extreem onveilig + geen open project, dus gecanceld voor mij om ernaartoe te gaan 😢Maaarrr, gelukkig kwamen er al direct oplossingen. Zo kon ik naar een ander nieuw project in Salvador gaan ofwel Thalita (een ander studente) vergezellen bij haar project en haar gastgezin. Na lang twijfelen toch voor de laatste optie gekozen e c’est ça, hier zitten we dan in Salvador in het nieuwe gastgezin ✌🏼

Maar dus nog even over mijn laatste anderhalve week in Igatu. Ik heb naamplaatjes geschilderd met de kindjes en deze daarna opgehangen aan de bomen/planten in het domein van het project. Zeeer amusant. Heb ook nog enkele gezellige avonden gehad met de lokale bevolking. Naar een familiefeest gegaan met een van de jongens dus dat was wel speciaal xd Een hond heeft onverwachts mijn hand gelekt dus dat was ook heel speciaal. Dus mijn laatste dagen in Igatu waren nog wel enkele speciale ervaringen xdd

In mijn laatste dagen heb ik nog goed genoten van de prachtige natuur en de verfrissende rivier, heb ik ook nog chance gehad met nog een volle maan en heb ik in mijn favo restaurants een laatste keer gegeten (met 1 keer een chocolate overdose xd)

Pluuusss, nog enkele leuke verhaaltjes. Heb een Belg gevonden in Igatu, ofja hij mij want hij was een toerist en had van de lokale bevolking over mijn aanwezigheid gehoord. Ben samen met hem en zijn 2 Braziliaanse vriendinnen (buitenaards) licht gaan zoeken maar helaas niet gezien. De aliens zijn me dus niet komen halen xdd Maar er is dus een plaats in Igatu, waar je een speciaal licht ziet, iets dat uit grotten komt en je enkel in de nacht kan zien. Ooit is er iemand naar het dorp gelopen omdat ie ‘aliens’ gezien had. Die plek staat dus wel bekend voor rare, onverklaarbare gebeurtenissen en mensen zouden mensen niet zijn als ze er dan juist naartoe gaan in het donker om het ook te beleven xd Maar helaas, de avond dat wij gegaan zijn is er niks buitenaards gebeurd. Ofja, miss maar goed want ik was een week alleen thuis want Debora was naar Salvador een huis zoeken dus had dat niet zo tof gevonden als ik net ervoor aliens had gezien XD Het enige wat er gebeurd is, is ik die duizend muggenbeten had. En je denkt wss, Eline je overdrijft, maar nee check de foto’s maar, en dat was maar 1 deel van 1 been. Sta anderhalve week later nog steeds vol ervan. Het was NIET OK!

Ander leuk weetje, een huis in Igatu kost ongeveer 740 euro. Weet dus waar ik naartoe moet gaan als ik ooit een huis wil kopen waar ik geld voor heb xd

Dus nog zeer leuke belevenissen gehad, maar ookal had ik af en toe frustraties en was ik soms eenzaam, ik heb wel erg genoten van mijn tijd daar en de lokale bevolking is echt super warm, dusja was wel een beetje gebroken toen ik wegging, ook omdat ik helaas niet tegen iedereen goeiendag heb kunnen zeggen want had ze niet meer gezien op zondag toen het echt tot me doordrong dat ik nooit meer terug zou komen. Ofja nooit meer, wss toch niet in de nabije toekomst.

Hoe het nu met me gaat in Salvador en wat ik moet doen hier zijn dingen die ik nog niet goed weet dus de volgende post zal minstens nog een weekje wachten zijn xd

Toedels

Xoxo

1. Mama:
    9 februari 2023
    Buitenverblijfje kopen 🤔 Alleen jammer dat Igatu zo ver is hee! Het blijft in ieder geval een mooie levenservaring en u kennende ga je daar nog wel eens terug een bezoekje brengen 😉
  2. Eline In Brazil:
    13 februari 2023
    Buitenverblijfje voor elk jaar te overwinteren 😝😎
  3. Elise:
    9 februari 2023
    Wauw Eline, wat heb je weer allemaal meegemaakt! En die muggenbeten OMG 🙈 en je had al sterk muggenproduct bij voor in de tropen, volgens mij speciale muggen😂 Jammer dat het project wat je wou doen tijdelijk gesloten is, schande dat drugsbenden daar zomaar hun gangen kunnen gaan. 😡 Op naar je volgende project, jou kennende ga je daar je draai ook weer vinden!!! 👏 Geniet er nog maar van want voor je het weet is het 24 april. Ik kijk al uit naar het vervolg van je verhalen! Groetjes 😘
  4. Eline In Brazil:
    13 februari 2023
    Jaa ik was mijn muggenspray wel vergeten, maar dan nog, 1 avond buiten en zo extreem 🙃🙃 & jaa vandaag nog 10 weken dus gaat heeeel snel gaan vanaf nu 🙈
  5. Sonja:
    18 februari 2023
    Zeg wat een verhalen. Heerlijk om je te volgen. Dus ja vol bobbeltjes gestaan. Amai nie.. Goed toch dat je niet in een alien veranderd bent. 😜 En leuk dat je toch goed gezelschap hebt. En wat zijn momenteel de maaltijden nog? Veel lekkers hoop ik.. Veel plezier nog...
  6. Eline In Brazil:
    22 februari 2023
    Momenteel zijn de maaltijden heel veel rijst met (rood) vlees erbij en bonen (die ik niet eet oeps) en heel weinig groenten, dus het is iets minder mijn ding 🙈