1. Het voorprogramma: Lissabon 🤭

20 november 2022 - Lissabon, Portugal

Olaaa, boa noite ou bom dia,

Enkele dagen geleden is mijn groot avontuur eindelijk begonnen na maandenlang afgeteld te hebben. Het afscheid ging hier en daar gepaard met enkele traantjes, maar ook met enorm veel goesting voor de sprong in het onbekende.

Nochtans was mijn gevoel van besef nergens te bespeuren onderweg naar Lissabon. Ik kon maar niet geloven dat het echt begonnen was. Dat besef is ook niet aanwezig geweest de afgelopen dagen in Lissabon. Het voelde eerder als een citytripje met de chicas met als gedacht enkele dagen later terug naar België te keren.

Maar de taxichauffeur had denk ik al wel snel door dat we hier niet voor enkele dagen waren. 4 koffers + 4 trekrugzakken proppen in een mega kleine auto resulteerde in ik op de voorste passagiersstoel in kleermakerszit met een grote trolley en trekrugzak op de grond voor me #flexibiliteitonpoint #beenruimteisoverrated.

Gelukkig waren onze dagen hier in Lissabon iets minder vol in vergelijking met de taxi. Terrasjes doen, cocktailtje drinken, genieten van het lekkere eten en mooie uitzichtjes spotten was zowat de basis van iedere dag. Maar natuurlijk was het niet enkel een citytripje voor ons plezier. Onze eerste dag bestond voornamelijk uit les volgen over de Braziliaanse geschiedenis rond kolonisatie en de politiek: MEGA interessant!! Tijdens een wandeltour de dag nadien hebben we ook de link gelegd tussen Portugal en Brazilië en zijn we meer te weten gekomen over Lissabon zelf (hit me up dus als ge een tour boordevol interessante weetjes wilt hebben xo). Uiteraard hebben we ook ons beste Portugees al eens bovengehaald tijdens de vele restaurantbezoekjes om al wat te oefenen, waarbij sommige Portugezen onder de indruk waren dat we een beetje Portugees konden praten, terwijl anderen ons ook uitlachten met ‘nice try haha’ (besef dat niemand van ons een kinderboek in het Portugees kon verstaan dus we zijn nog redelijke kwabbies in het Portugees 🙃).

Al bij al zijn we nu dus wel (in de mate van het mogelijke) volledig voorbereid op ons avontuur, want ondertussen is het dan tijd geworden om die grote massa water over te steken (de atlantische oceaan ter verduidelijking waar ik nu al enkele uren over aan het vliegen ben) en afscheid te nemen van de Fortaleza meninas (tot februari, ga ze missen 😢) want mijn vliegtuig is op weg naar Salvador ipv Fortaleza. Ookal is er nog steeds enorm veel nieuwsgierigheid en goesting voor mijn groot avontuur, ik zit toch ook wat met de poepers en beschouw mezelf af en toe als zottin om dit te doen. Maarja, het leven zou ook maar saai zijn zonder af en toe zotte toeren uit te halen he xdd

Tot snel!

Xoxo

(Leuke sfeerfoto’s van het mooie Lissabon en de Brazil chichas te vinden bij foto’s  💛💚)

1. Elise:
    20 november 2022
    Geweldig verhaal om te starten! 🤩
    Krijg er echt de lachkriebels van 😂 helemaal jij!!! 😉
    Kijk al met spanning uit naar het vervolg.
    Geniet met volle teugen van je avontuur!
    Veel groetjes🥰
    20 november 2022
    boa sorte aí
  4. Eline In Brazil:
    21 november 2022
    Bom dia em breve para você 😉
  5. Martine:
    26 november 2022
    Amai Eline , knap en boeiend geschreven . We verklaren je hier allemaal voor zot , maar stiekem zijn we ook jaloers dat jij zo iets aandurft . Maar typisch iets voor jou ! Veel plezier en wees voorzichtig met al dat ongedierte 🤪 groetjes
  6. Eline In Brazil:
    28 november 2022
    Hihii dankuwel 😎
  7. Sonja:
    4 december 2022
    HEY Eline, mooi om te lezen en je te volgen. Toch wel wat spannend.. Ik neem aan dat er al veel op je af kwam de eerste dagen en uren.. Hopelijk lopen de spinnen van je weg hé😜
  8. Eline In Brazil:
    6 december 2022
    Tot nu toe lopen de spinnen niet weg van me maar ook niet naar me toe dus alles ok nog 🤪